سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اساسی ترین برنامه کاربردی این سازمان خاطر نشان ساخت: اساسی ترین برنامه کاربردی سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز توجه به بحث بازاریابی است که از ملزومات مهم این امر حضور در فضای مجازی و نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی است .
رضا خلیلی ادامه داد: در این راستا تلاش داریم در تمامی نمایشگاه های گردشگری داخل کشور و نمایشگاه های مهم خارجی حضوری فعال داشته باشیم .
خلیلی با بیان اینکه اواخر سال گذشته میزبان تور گردانان کشور فرانسه بودیم اظهار داشت:خوشبختانه تبریز تنها کلانشهری است که سازمان توسعه گردشگری آن در خارج از کشور دارای دفتر می باشد.
وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته از مسافران نوروزی ۷۵ درصد از گردشگران از خدمات گردشگری شهرداری تبریزرضایت کامل داشتند تصریح کرد: متاسفانه تنها کمبود و نقیصه در خدمات نوروزی به گردشگرانی که تبریز را برای سفر انتخاب کرده بودند تعطیلی بازار تاریخی تبریز بود که حل این مسئله نیازمند همکاری بیشتر بازاریان در این خصوص می باشد.
رضا خلیلی توجه به بحث بازاریابی را از مهمترین برنامه های کاربردی این سازمان اعلام کرد.
وی همچنین از راه اندازی سایت جامع گردشگری به ۱۰ زبان زنده دنیا خبر داد و گفت: این سایت در سال جاری راه اندازی می شود و در کنار آن، فعالیت های سازمان در فضاهای مجازی نیز توسعه می یابد.
خلیلی با ابراز تاسف از مغفول ماندن ظرفیت های گردشگری تبریز یادآور شد: اتوبوس های گردشگری شهرداری تبریز به عنوان یکی از خدمات متنوع می باشد به طوریکه ۲۸ هزار و ۸۰۰ نفر از این خدمات استفاده کردند.
سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز در خاتمه افزود: امضا خواهر خواندگی با شهرهای بزرگ جهان از جمله شهر هامبورگ آلمان که در مراحل پایانی است می تواند به توسعه گردشگری در تبریز کمک کند.
مهدی دهقان